Mijn eerste blog vanuit Nederland, morgen vliegen! - Reisverslag uit Donderen, Nederland van Ellen Hoving - WaarBenJij.nu Mijn eerste blog vanuit Nederland, morgen vliegen! - Reisverslag uit Donderen, Nederland van Ellen Hoving - WaarBenJij.nu

Mijn eerste blog vanuit Nederland, morgen vliegen!

Door: Ellen Hoving

Blijf op de hoogte en volg Ellen

29 September 2015 | Nederland, Donderen

Hallo allemaal,

Morgen is het dan eindelijk zover! Morgen, woensdag 30 september, vlieg ik om 15:20 uur via Dubai naar Colombo, de hoofdstad van Sri Lanka. Hier kom ik donderdagochtend om 08:45 uur plaatselijke tijd aan. Het tijdsverschil tussen Nederland en Sri Lanka is op dit moment 3,5 uur. Zodra de wintertijd in Nederland ingaat, zal het tijdsverschil 4,5 uur zijn. Ik word donderdagochtend opgehaald van het vliegveld en we zullen dan naar de zuidelijke kustplaats Galle rijden, een rit van ongeveer twee uur. In Galle staat het vrijwilligershuis waar ik zes weken zal verblijven. In deze zes weken zal ik vrijwilligerswerk gaan doen op verschillende projecten. Voorbeelden hiervan zijn het geven van Engelse les, knutselen, tekenen, dansen en ga zo maar door. Dit vrijwilligerswerk ga ik doen via de organisatie PURE! Volunteer Groningen.

Naast deze activiteiten zal ik mij ook bezig gaan houden met een ander en vrij nieuw project. Het project heet ‘Bakery School’. De organisatie Volunteer Sri Lanka (VSL) zet zich in voor meiden in de leeftijd van 12 t/m 18 jaar oud die slachtoffer zijn geworden van huiselijk geweld of verkrachting. VSL ondersteunt de meiden door het aanbieden van een gerichte vakopleiding, een opleiding tot (banket)bakker. Een vakopleiding biedt nieuwe en betere kansen voor de meiden. Begin dit jaar is de eerste lichting meiden afgestudeerd en ze hebben allemaal een goede baan gevonden!
Een prachtig initiatief met een nog mooier resultaat. Het project heeft echter wat financiële steun nodig om bijvoorbeeld meer kookmateriaal of nieuwe kleding aan te schaffen. Om sponsoren enthousiast te maken om in dit project te investeren, is er beeldmateriaal nodig van het project. Op dit moment worden er een aantal foto’s gebruikt maar dit is niet voldoende. Ik heb PURE! Volunteer aangegeven dat ik het leuk zou vinden om filmpjes te maken, ik heb dit immers op school ook veel mogen doen en vond dit erg leuk. Ik ga dan ook proberen om de ‘Bakery School’ in beeld te brengen letterlijk en figuurlijk;) Een uitdaging waar ik erg veel zin in heb!

Ik zal jullie de komende weken op de hoogte houden, tot snel!

Liefs,
Ellen

  • 29 September 2015 - 19:35

    Oom Willem En Tante Gea:

    Lieve Ellen,
    Wij wensen je een hele fijne tijd, goede reizen en vluchten en we hopen dat alles wat je van deze, zo heel speciale reis verwacht, ook zal uitkomen.
    We blijven op de hoogte, reisgegevens liggen op tafel, dus weten we wat je zoal doet en onderneemt.
    Voor de projecten alle succes gewenst, maar jou kennende komt dat zeker goed.
    Morgen zal nog even lastig zijn, afscheid nemen is altijd moeilijk, maar als jij éénmaal in het vliegtuig zit vlieg jij je droom tegemoet!!
    Het ga je goed meid!!
    Lieve groet, oom Willem en tante Gea.

  • 29 September 2015 - 20:20

    Janicke:

    Heeeeeel veel plezier en vooral genieten!! ❤️

  • 29 September 2015 - 20:35

    Anita Meilof:

    Hoi Ellen, wat een reis ga je maken! Geweldig!! Ik wens je heel veel succes en vooral heel veel plezier!! Ik verheug me er op om je blogs te lezen! De eerste heb ik in ieder geval al met plezier gelezen.
    Groeten, Anita Meilof

  • 29 September 2015 - 21:20

    Henny Aly:

    Lieve Ellen,

    Nog 1 nachtje in je eigen bed.......
    Dan ga je vliegen naar daar, waar je je zinnen op hebt gezet
    Naar Sri Lanka, vrijwilligerswerk, een Bakery School
    Daar ga je voor, dat is je doel
    We wensen je een goede reis
    Heel veel succes met alles meis
    We volgen je zoveel het kan
    Veel liefs van Tante Henny Aly en Jan


  • 29 September 2015 - 23:38

    Alfred,Marjolein,Thijs&Finn:

    Lieverd..nu is het zover..wat geweldig!!Je gaat een geweldige reis maken met allemaal mooie projecten! Ga hier voor meid...doe wat je zo graag wil doen en maak er een ongelooflijk mooie tijd van daar! Wij zullen je zeker volgen en elke x wachten op een nieuw mooi verhaal van jou belevenissen.
    Hele goeie reis meid...Geniet ervan !!
    Liefs en een dikke kus Alfred.Marjolein.Thijs&Finn

  • 29 September 2015 - 23:42

    Gerry:

    Hoi Ellen,
    Ik wens je heel veel plezier met alles wat je gaat doen de komende maanden.
    18 jaar geleden was ik ook in het plaatsje Galle. Prachtig is het daar.
    Pas goed op jezelf daar en ga vooral genieten.
    Groetjes Gerry

  • 30 September 2015 - 08:42

    Carla:

    Hoo Ellen, wat een mooie speciale reis ga jij maken. Heel veel succes met de activiteiten en geniet er van! Groeten Carla, René, Kim en Isa

  • 30 September 2015 - 09:36

    Jenny Timmermann :

    hallo Ellen,

    Wij wensen jou een hele fijne en mooie reis .
    Heel veel succes en vooral geniet ervan!!!

    Jan en Jenny Timmerman

  • 30 September 2015 - 10:18

    Ger En Geke,Corné,Bart,Daniek En Kim :

    Ha Ellen,

    Spannend........ T Klinkt al erg leuk wat je daar gaat doen. We zijn benieuwd hoe je het gaat ervaren en zullen zeker je reis gaan volgen!! Heel veel plezier gewenst en veel succes met je taken!! Maar dat gaat jou vast en zeker lukken.....!!!

    Groetjes Ger en Geke, Corné,Bart,Daniek en Kim

  • 30 September 2015 - 19:05

    Nathalie:

    Lieve Ellen,

    Oh wat spannend allemaal en wat ga je veel leuke projecten tegemoet met allemaal positieve draaien eraan. Mooi dat je je zo inzet voor de derde wereld.... Ik hoop dat je het heeeeel erg naar je zin gaat hebben met allemaal lieve mensen om je heen. Pas goed op jezelf!!! Maar je kan het... Heel veel liefs van ons Nathalie & Arnold.

  • 01 Oktober 2015 - 13:24

    Greta Ybema:

    Hoi Ellen ,ook wij gaan je volgen, succes en geniet ervan. X Gr Hendrik en Greta

  • 02 Oktober 2015 - 08:55

    Gerda Nijenhuis:

    In de eerste plaats hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Vanuit Yde wensen we jou een hele fijne tijd toe en we zullen jouw (jullie) reisavonturen volgen.

    Hartelijke groeten, Gerda en de rest van de Nijenhuisjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Donderen

Ellen

Ellen in Sri Lanka, Indonesië en Australië!

Actief sinds 21 Sept. 2015
Verslag gelezen: 658
Totaal aantal bezoekers 19511

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: